Teď bydlím v UK. A protože mám času nazbyt, můžu psát tento blog. A napíšu sem, co mě napadne,
co si přečtu v novinách nebo co uvidím kolem sebe :o)

pátek 12. listopadu 2010

Vánoce v UK

Pokud si myslíte, že v UK to chodí na Vánoce jinak než u nás, tak se pletete. Posledni léta se obchodníci předhánějí v tom, kdo dřív vyrukuje s vánoční výzdobou, jaké slevy zákazníkům nabídne, atd. A vše jen proto, aby se prodalo co nejvíc zboží. V Británii je to stejné. Už na konci října byly vidět v obchodech speciální vánoční krabice s cukrovinkami, vánoční balicí papír, vánoční "bouchací konfety" (tzv. crackers - vypadají jako velké zabalené bonbóny a jsou v nich drobné dárky), atd. Když jsem byla v obchodě minulou neděli, smáli se na mě z horního patra regálu lední pohybující se makety ledních medvědů. Vedle stálo iglů a pár jehličnatých stromků. Vánoční řetězy s červenými mašlemi se pak houpaly snad na všem.
Taky vám připadá, že Vánoce už nemají to kouzlo jako dřív? Mně ano. Proto tedy nešílím dva měsíce dopředu, ale začínám adventem. Snažím se si svoje kouzlo Vánoc udržet tak, jak jej znám z dětství.... i když vím, že Ježíšek opravdu dárky nenosí :o)

Žádné komentáře:

Okomentovat